lørdag 18. januar 2020

Drømmen om jul


ISBN 978-82-334-1110-7 på 347 sider.
Georgina har alltid elsket julen, men etter at kjæresten stakk av og etterlot seg en enorm gjeld, sliter hun med å få endene til å møtes. Jobben hennes som arrangementskoordinator ved den lokale videregående skolen, er ikke så godt betalt.

For å få noe annet å tenke på melder hun seg som frivillig til å organisere skolens juleforestilling. Da den nye læreren Joe Blackthorn tilbyr seg å hjelpe henne, takker hun lettet ja, selv om det er ett eller annet ved han som hun ikke helt klarer å få tak på. Georginas fortid innhenter henne på en måte hun aldri hadde kunnet forutse. Vil nye og gamle venner hjelpe til så hun får en fin jul likevel?

Når jeg begynte å lese boka fant jeg fort ut at denne her hadde en helt annen vinkling enn det jeg hadde forutsett når jeg leste bakpå. Men som alle bøker en leser, når ting ser ut til å ordne seg og du bare er halvveis i boka, så skjønner du at noe uforutsett dukker opp. Fin kosebok om du ikke er ute etter den store spenningen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...