onsdag 15. januar 2020

Samme fyren


En dag forrige uke så var det litt glatt på veien forbi jobben. Det vil si det var bart i hjulsporene, men is på kanten og i mellom så det var forholdsvis sporete å kjøre. Rett før jeg skulle hjem så kom det en bil innenfra industriområdet. Rett utenfor vinduet mitt så snurrer han midt i veien og parkerer seg over brøytekanten. 


Det kommer en snill mann kjørende og skal prøve å hjelpe han. Det er da jeg skjønner at denne her har vært uheldig tidligere, for han har slepetau veldig lett tilgjengelig. Når jeg kikket litt nærmere på han der han spratt rundt bilen syntes jeg det var noe kjent. Det var da samme fyren som kjørte inn i rumpa på bilen min i krysset ut mot E16 i vår. 


Han hadde nummeret til Viking lagret på telefonen sin, for han tok den bar opp av lomma og trykket en gang før han la telefonen til øret. Den snille mannen fikk ikke opp bilen hans til tross for at han hadde crosscountry. Han ga opp etter to forsøk.


Etter et kvarters tid kom Viking og hektet kroken bak i bilen hans, trakk han opp på veien og han rygget nesten bort til vinduet mitt før han kjørte videre. Dette var ikke samme bilen han kjørte på meg med, men den var like bulkete foran og jammen hadde han ikke skikkelig ripe på hele høyre siden av denne bilen. Han skulle ikke hatt lappen denne her. Det kjører sikkert 100 lastebiler innover veien hver dag, tenk om han hadde snurret rett inn i fronten på en av dem som kjører betongelementer? Ikke sikkert han hadde behøvd å kjøre noe mer bil da, for Bolkanbilene går i minst 80 forbi, ikke i fartsgrensa.


Vikingmannen sjekker rundt bilen, tar bilde av skiltnummeret og drar igjen. Han jobber nok trolig et sted lenger inn i veien, ettersom han drar hjem ved tretiden hver gang. Hadde han vært på besøk hos skraphandleren innerst i veien så hadde han ikke kommet til samme klokkeslettet begge gangene han har bulket.

2 kommentarer:

  1. Vissa människor lär sig aldrig. Det är ju tur att det inte blev personskador men du hade kunnat få t ex en whiplashskada när han körde på dig. Man kan tycka att körkortet borde tas ifrån honom, åtminstone några månader, efter flera förseelser.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror han har småuhell slik at politiet ikke har vært involvert

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...