torsdag 15. juli 2021

Overnatting på Fefor høyfjellshotell

tåkehav

Fredag morgen var det skikkelig tåkehav når jeg våknet. Jeg skulle jobbe noen timer på formiddagen før jeg dro hjem for å hente Belle og baggen, så vi kunne sette kursen mot Kjersti og plukke med henne og Frida på hotelltur.

quiltekurs

Jeg visste de hadde slike temahelger på hotellet, så før jeg dro fra jobben sjekket jeg kalenderen til hotellet. Da var det Quilting som sto på tapetet. Da var det ganske innlysende at det ikke ble mange barske mannfolk å se på iløpet av kvelden.

selfie

Må si jeg ble lettere betenkt da Hr Yr lovet 32 millimeter med regn lørdagen.

mjøsa leonberger

Det ble en rask tissepause på Moelv for å strekke litt på beina og lade opp til siste etappe.

fefor

Vi ankom ved seks tiden på kvelden, så det var bare å lufte hundene en tur, før vi lempet de inn på samme rommet slik at vi kunne finne spisesalen og innta middagen som ble servert fra sju til ni.

fefor høyfjellshotell

Det var en god del fluer der, så tusletur var ikke så ideelt.

markblomster

Utrolig mange markblomster som vokste i veikanten, mye skarpere i fargen enn det de er hjemme.

fefor

Best å dokumentere at vi hadde sol på fredagskvelden om det skulle vise seg å bli den eneste sola vi fikk i helga.

skigard leonberger

Det var mye skigarder der, både gammel og ny.

labrador leonberger skigard

Bella ville ikke tisse, men etter en halvtimes runde så plasserte vi dem på samme rom og krysset fingrene for at det skulle gå bra. Ingen av dem hadde vært aleine tidligere på et totalt nytt sted.

feforhøyfjellshotell

Fefjor høyfjellshotell

spisesal fefor

Spisesalen fikk vi ha nesten for oss selv, for de som hadde vært på quiltekurs satt liksom i et eget rom  som var adskilt med vinduer.

middag

Grei utsikt for en bedre middag dette her.

dessert

Forholdsvis mett etter middagen, men man må liksom ha litt dessert også.

veivalg

Når vi gikk opp på rommet etter middag så forventet vi å finne hundene i hver sin seng og passe slitene. Men til stor overraskelse så virket det i ikke som de hadde gjort annet enn å legge seg ned rett innenfor døra og bare vente på at vi skulle komme tilbake til rommet igjen.

fefor høyfjellshotell

Bella hadde ingen som helst planer om å tisse etter middagen, så vi tuslet rundt en times tid.

strongman

Vi var litt for tidlig ute til å få med oss Strongman, men vi kunne sjekke ut utstyret som skulle brukes.

strongman fefor

Trengte liksom ikke å kjenne på denne for å vite at det var tunge saker.

Det var laget en arena med sitteplasser rundt.

Det er bare å begynne å trene til neste års arrangement.

fefor seter

Til slutt gikk Kjersti og Frida inn på rommet sitt for å legge seg. Jeg fantes ikke trøtt og sa jeg skulle ta en liten runde til så Bella kanskje tisset til kvelds.

slalåmbakke fefor

Jeg hadde ikke tenkt å gå lenger enn til slalåmbakken, men så ble det til at vi gikk oppover mot heisen.

fefor

Jeg hadde vel litt mer maur i rumpa enn Kjersti fredag kveld, så jeg og Bella tok en tur opp på Feforkampen før vi skulle legge oss til kvelds. Det var ikke så lange biten, men det var bratt oppover. Jeg hadde tatt med meg klokka mi og det ble en god treningsøkt oppover bakkene i slalåmbakken. Med puls på rundt 150, så ble jeg god og svett. Da er det godt med en dusj og reine sengeklær når det ble natta.

mast

Når vi først hadde kommet opp til masta, så måtte vi liksom helt opp på varden for å sjekke utsikten. Om Hr Yr slo til på lørdag så var det jo slett ikke sikkert at det ble særlig til tur på oss.

feforkampen

Bella holdt godt driv oppover, så vi brukte vel en halvtimes tid eller så opp på toppen.

Sakte, men sikkert nærmet vi oss toppen.

Jo høyere opp vi kom jo flottere ble både terrenget og himmelen.

feforkampen

Når vi først hadde kommet så langt, så klatret vi likegodt opp på varden.

Om den er laget for å få ly fra vinden eller det bare er laget av unger veit jeg ikke.

Det var utsikt til alle kanter og litt vind, så det var helt nydelig å komme opp på toppen av Feforkampen på 1160 moh.

feforkampen

Vi fulgte stien opp på baksiden og når vi nærmet oss varden så var det noen andre som satt og tok seg en pust i bakken der.

Jeg scannet stolpen og tok en pust i bakken. Knipset litt rundt med mobilen, for kamera lå igjen på rommet. Jeg hadde jo ikke tenkt meg på mer enn tissetur for Bella.

feforkampen leonberger

Fine Bella

solnedgang

Det er nydelig på fjellet

feforkampen

På veien ned er det bare å nyte utsikten og kveldshimmelen.

Ved ellevetiden var vi tilbake til hotellet og kunne krype under dyna etter en veldig vellykket avslutning på dagen.

1. Looks like a wonderful trip for you. That was a wonderful hike for you and Bella. Beautiful view and great sunset. Have a great day.

2. Flotte bilder fra fjellet. Alt blir skarpere i fargene til høyere en kommer ja. Det er nok et annet lys der enn her nede i lavlandet.

3. How wonderful. I would have enjoyed those views and that dinner. I'm so glad you had a great time. It's so important to get away for some me time.

Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

Have a fabulous day, Lillian. Scritches to the pups. ♥

4. Beautiful place and colours too. Glad that you were able to get away to such a lovely place with your sweet pups.

-Soma

5. Verkligen underbar naturupplevelse :D Sååå vackra bilder och inget slår väl att få stå på en fjälltopp och titta ut över vackra vyer. Vilken härlig tripp ni kom iväg på. Det är inte så dumt att skämma bort sig själv ibland med hotellvistelse och god mat i trevligt sällskaåp :D

6. These are some awesome pictures from your trip! We all deserve to be 'selfish' sometimes. :)

I'm so happy to see your link at My Corner of the World this week!