fredag 11. juni 2021

Fem en fredag #23 Subjektivt

pus katt oliver

Er ikke dette litt sånn det kjennes når det er skikkelig sommer. Litt sånn å ta ting som det kommer, ta en liten dubb i skyggen om det faller seg sånn. Ta en dag av gangen og leve i nuet. Ikke stresse og tjåke etter noe mer enn akkurat nå. Ja hadde nå bare blitt en liten dubb i skyggen, men den skyggedubben har lett for å bli i lengste laget på ettermiddagene etter jobb. Men når det er varmt og en ikke skal noe så er det vel bare å nyte? 


Men det er fredag i dag og det betyr Fem en fredag med Elisa Matilda. Om du går inn på hennes side så kan du se flere som er med på dette her, kanskje det frister deg også? Det er fem spørsmål om deg og livet ditt som du noen ganger må tenke litt over før du svarer. Da er det bare å slå seg løs på dagens spørsmål... Det skulle vise seg å dreie seg veldig om meg og egentlig bare meg. Tja slett ikke de enkleste sakene å besvare spør du meg... og ja hun spør meg...

liljekonval

Vad är något andra troligtvis inte vet om dig?
Det er mye. De tilbakemeldingene jeg ofte får når noen blir kjent med meg er at førsteinntrykket ikke stemmer helt over ens med hvordan jeg er når de blir kjent med meg. 

firfisle

Vad om dig brukar ofta komma upp i mingelsituationer?
Det er sjelden det kommer opp noe om meg i minglesituasjoner. For det første er ikke det en situasjon jeg er særlig begeistret over, så da blir det stort sett til at jeg unngår det på en måte. Men samtalen kommer ofte inn på at jeg har hunder. Jeg forteller ikke noe annet enn når jeg blir spurt, jeg liker best å snakke med de jeg kjenner og veit hvor jeg har henn. Nye bekjentskaper og knytte forbindelser er liksom ikke helt min greie.

firfisle

Hur skulle du beskriva din fritid?
Det går med til hunder, turer og fotografering. Jeg har stort sett alltid med meg et kamera i tilfelle jeg skulle dumpe innom noe som er verdt å forevige. Som når jeg kom over denne firfislen på vei til elva en ettermiddag. Etter at ungene har flyttet ut, så blir det mye "meg tid". Og det er herlig etter alle årene som jeg har måtte være tilstede for andre. Bare det å kunne sitte på verandaen med ei bok hele kvelden uten å måtte noe, for det kan jeg jo gjøre dagen etter isteden...

syrin

Vad undviker du att prata om med nya bekantskaper?
Da er jeg ganske god på å spørre om ting for å få andre til å fortelle om seg og sitt, så slipper jeg å snakke om meg. Jeg får jo vite mye om ting jeg ikke visste fra før. Jeg har vel aldri kvidd meg for å spørre om jeg har lurt på noe. Man får jo ikke vite noe uten å spørre.

valmue

Hur skulle du beskriva dig själv?
Kanskje litt sær og forutinntatt, når jeg har gjort meg opp en mening, noe som skjer relativt raskt så skal det mye til at jeg går bort fra det. Jeg blåser i hva andre tror og mener og er veldig selvstendig. Jeg har tekkes andre alt for mye tidligere, så nå er jeg vel kanskje litt i overkant lite medgjørlig. Men jeg trives med det.

golden retriever

Ha en helt utrolig flott helg og nyt sommeren! Jeg har planer i helga, har du?

leonberger flat coated retriever golden retriever


13 kommentarer:

  1. underbara bilder! en hör vattnet sorla och känner doften av syren. nej, frågorna är inte helt enkla

    SvarSlett
  2. Instämmer med kommentaren ovan - och så blev jag påmind om ett av mina favoritord på norska: firfisle!

    SvarSlett
  3. hundar vet jag inte så mycket om, är kattvakt åt sonen ibland, ha en fin dag.

    SvarSlett
  4. Morsomt å se firfisle! Det er mange år siden jeg har sett. Din hvite golden minner meg om den vi hadde, snufs.
    God helg!

    SvarSlett
  5. Aw on the napping kitty.

    Love your answers. I learned a bit about you today. I already know you loved your pups, walks and photography.

    We are on our boat this weekend. Getting it ready for our upcoming cruise next week.

    Thank you for joining the Feline Friday Blog Hop.

    Have a purrfect Feline Friday and weekend. Scritches to the pups. ♥

    SvarSlett
  6. We enjoyed your answers and love a nice nap in the shade ourselves. Yes best to let others speak of themselves, which they generally enjoy greatly, and let out bits as we get to know the other Have a good weekend

    SvarSlett
  7. Så väl skrivit! Vi är faktiskt väldigt lika förutom ditt stora intresse för hundar. Men din inställning till människor och till livet delar jag helt och hållet. Riktigt kul att läsa att vi kanske ändå har blivit aningen klokare, lugnare och mera mogna med åldern...

    SvarSlett
  8. Fine bilder med sommervibber <3 Artig å lese noen "fakta" om deg også.. Kan være kjekt å vinkle samtalen over på "di andre" noen ganger ja..og lytte som best man kan ! God helg <3

    SvarSlett
  9. Oh the sleeping kitty is a sweet photo- your dogs in the water is a great photo and I enjoyed reading your thoughts. We are unique individuals with some similarities and that is what makes us all interesting!

    SvarSlett
  10. Ja man lär känna varandra på ett vis genom fredagsfrågorna. Jag relaterar lätt till dina svar.

    SvarSlett
  11. Härliga bilder! Mingel undviker jag också i möjligaste mån men om jag skulle hamna i en sådan situation skulle jag också mest prata med de jag känner. Man behöver inte berätta allt och även om jag är ganska öppen om mig själv så är jag också bra på att ställa frågor och få andra att berätta. Men jag har ingen anledning att mingla nu för tiden så det är inget problem :D

    SvarSlett
  12. Underbara bilder! Mingel är inte riktigt min grej heller!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...