mandag 28. juni 2021

Bonde i helga

elv

Godt og varmt i helga så da jeg skulle være dyrepasser så tenkte jeg at det hadde vært godt for Ask å gå en liten tur til elva for å få avkjølt seg litt. Ved Bjørneplassen så er det laget ny bru og demt opp en dam. Jeg hadde ikke tenkt å bade, så det ble bare hundebading på lørdagen.

border collie

Ask satte stor pris på både tur og bading så det ut til.

lupiner

Lupinene er på sitt fineste nå, så det er bare å nyte veiskråningene. De er jo snart over alt og er blitt et stort problem egentlig. 

silkehøne

Når Ask hadde fått både tur og mat var det bare å ta resten av runden for å se om det var andre som trengte påfyll av noe vann eller mat. 

silkehøner

Hønene hadde så de klarte seg på lørdagen, men søndag fikk de litt påfyll.

lamunge

Lamungene koset seg på beite. 

lamunge

Lamungene gikk sammen med værene.

sau

Men de barske kara lå i skyggen og nøt livet.

sauer

Koser seg i skyggen

sau

Nei hvorfor gå å spise når man bare kan ligge helt rolig å gomle i seg alt innen rekkevidde?

sauer

Ettersyn og foring kunne sikkert tatt halve tiden, men jeg koser meg nå litt også jeg når jeg først har muligheten til å være sammen med sauene.

lamunge

Noen kom helt bort til meg, men det holdt med et par klapp på neseryggen for dem. De var nok mest nysgjerrige.

lamunge

Takker for tilliten Guro og Odd Andreas, gleder meg til mer pass seinere i sommer.

4 kommentarer:

  1. Så flotte sauer. De svarte fårene synes jeg er så fine. Værene har imponerende horn!

    SvarSlett
  2. What a wonderful walk and all those critters are so adorable. A huge Awww.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week. ♥

    SvarSlett
  3. Så härligt med många djur, både hundarna men även fåren. Nog är det något med sommaren ändå. Jag älskar det där med att möta djuren så nära :D .

    SvarSlett
  4. Även om lamm är söta så är det ändå Ask jag gillar mest att titta på. Och så klart dina vackra naturbilder. Kul att du får hjälpa till och då ska du så klart passa på att gosa en del också :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...