onsdag 30. juni 2021

Sista juni, hur har månaden varit?

Blomkarse

Endelig har blomkarsen min begynt å sette knupper. Den har blitt stor og kraftig i år, i forhold til i fjor. Men jeg mener den blomstret tidligere i fjor. Jeg skal innrømme at jeg har gjødslet den litt i år, tror ikke de fikk gjødsel mer enn en gang eller to i fjor. Men i år har jeg vært ganske iherdig, i og med at plantene i drivhuset har fått gjødsel flere ganger i uka.

flat coated retriever

Det er Sara Madeleine "Orsakulla" som har denne bloggutfordringen hver måned. Dette er temaene som skal skrives om i JUNI. Nå er juni slutt og i juli har jeg tenkt å ta fatt på alfabetet. Nettaviser har agurknytt, så da kan vel jeg ha litt alfabet inspirert kjærlighetssnakk. Wow skikkelig spennende altså, eller bare spaltefyll som avisene? For som Kim sier, jeg er full av gode intensjoner. Siden det engelske alfabetet ikke er like langt som det norske, så blir det en liten vri på slutten av måneden. Men det var ikke juli dette skulle handle om, men juni.


Siden jeg har hatt en uke ferie i juni, den kan du lese om på ferieoppsummeringen min for uke 25. Juni har egentlig bare blitt borte, og jeg har vel ikke gjort særlig for å skape meg noen unike minner heller. Det har blitt mye verandaliv på kveldene med gode og litt mindre gode bøker. Men sommermånedene er vel alltid gode måneder? 

golden retriever

Det har blitt mye lesing på verandaen i juni, hundene har fått en tur i havna eller ned til elva... og sånn går no dagan, for å si det sånn.


1 kommentar:

  1. Jeg tror at blomkarse ikke skal ha så mye gjødsel, for ellers produserer de nest blader :)
    Da får du sett om du får mye blader etter gjødslingen.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...