torsdag 3. juni 2021

Grillat hör sommaren till, har du ätit grillat ännu?

golden retriever flat coated retriever leonberger

Bli med oss en tur i elva og se hvordan badesesongen har åpnet!

sogna

Nei jeg har ikke grillet ennå hjemme her, men jeg fikk grillkveld på stranda som overraskelse av ei venninne i slutten av april. Den kvelden som Kjersti imponerte er virkelig verdt å klikke seg inn på en gang til om du ikke har lest den tidligere. Jeg er ikke så begeistret for grillmat egentlig, om jeg får lyst på noe så blir det til at jeg steiker det i steikepanna.

elva

Det som virkelig hører sommeren til, det er en tur i elva for å avkjøle både meg og hundene. Når det er mindre vann enn nå, så er det fine svaberg der til å sole seg på. Det er kos og vi kan bli der et par timer og bade litt, tørke i sola og bade litt igjen.

elva

Nå er mesteparten av vannet smeltevann og ikke særlig fornøyelig å bade i. Men det er noe eget og beroligende å sitte ved fossen og bare høre vannmassene som farer forbi. Det er ikke så dypt i fossen, så vannet får skikkelig fart nedover fjellet.

sogna

Eneste ulempen er at bildene blir forholdsvis like når en har med kamera dit. Det er jo samme stedet vi går for å bade hunder og det er de samme hundene, så da må det merkelig nok bli ganske like bilder. Det er vel nesten bare vannstanden som er forskjellen.

flat coated retriever

Ja og hvor linselus hundene er. Noen er litt i nærmeste laget så det ikke går ann å få et bra bilde av dem, andre snur konsekvent ryggen til.

flat coated retirever golden retriever

Noe som er helt sikkert, det er at de må helt klin inni meg for å få ristet seg når de har vært uti og vett seg. Jeg må jo ha litt omsorg så jeg ikke blir for varm der jeg sitter på en stein.

leonberger

Bella er ganske oppfinnsom og skal sjekke hva som er på bunnen.

leonberger elva

Det er ikke noe tess å svømme i elva når det er så mye vann, så de holder seg ved land. 

leonberger

Bølger og sprut er knall gøy da!

leonberger

Jeg er så glad vi har elva så nære så vi bare kan gå ned å avkjøle oss. Nå har gradestokken vist nærmere 30 grader flere dager. Det er liksom ikke noen mellomting.

golden retriever

Hailey kunne nærmest bodd i elva hele tiden tror jeg. 

bekkeblom

Jeg får liksom sommerfølelsen jeg når bekkeblommen står i full blomst langs elvekanten.

golden retriever flat coated retriever

Så ble det verandaen resten av kvelden med ei bok. Om det er en god bok gjenstår å se, for jeg har akkurat startet på den.

Det er Sara Madeleine "Orsakulla" som har denne bloggutfordringen hver måned. Dette er temaene som skal skrives om i JUNI. Bli med du også da vel om du finner noen interessante temaer å skrive om...



2 kommentarer:

  1. Jeg griller heller ikke, for som du sier så er det like greit å bruke steikepanna. Flotte linselus.

    SvarSlett
  2. Jag har ingen grill längre så det blir ingen grillpremiär när sommaren kommer. Men jag saknar det faktiskt inte. Visst kan de bli gott men det är en massa bök och gallret är alltid svårt att få rent. Stekpannan är mycket behändigare :D
    Härligt att kunna gå med hundarna till Älven när det är så varmt. Så varmt har vi inte här i Sverige än så länge men det kanske kommer.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...