tirsdag 29. juni 2021

Vi får aldrig glömma…

leonberger

Akkurat nå ser det nesten ut til at Mounty ikke holder til høsten engang, jeg hadde håpet at jeg kunne drøyt det til det ble kaldere.... men jeg synes han har tapt seg mye siste ukene bare. Han vil ikke være med en runde i havna lenger. Vil helst ikke gå trapper eller bratte bakker som opp plenen til verandaen. Han prøver å løpe innimellom, men det blir mest jumping på en måte. Det er aldri hyggelig å måtte bestemme at nå er det en som ikke får leve lenger... Holder han til august blir han 11 år.

golden retriever

Det er Sara Madeleine "Orsakulla" som har denne bloggutfordringen hver måned. Dette er temaene som skal skrives om i JUNI. Bli med du også da vel om du finner noen interessante temaer å skrive om... Det er mye vi ikke skulle glemme, men man kan se på det fra to kanter. Det er det vi burde huske på  også er det det vi helst vil glemme, men som henger over oss som en vond klump.


Når man har levd noen år så er det mye rart man kommer over, mye rart man får høre og ikke minst oppleve. I ferieuka mi så fikk jeg en merkelig melding. For å ha litt å sysle med så hadde jeg registrert meg på Facebook dating. Det er gratis, men kan sende melding og like bilder, man kan se om man har felles venner for å nevne noen av fordelene. Jeg har jo så vidt vært innom noen andre steder som jeg har skrevet om tidligere under overskriftene "På kjøttmarkedet" På kjøttmarkedet 1, På kjøttmarkedet 2 og På kjøttmarkedet 3. Dette kunne vel i og for seg kvalifisere som et punkt 4, men jeg velger å ikke gjøre det.

golden retriever

Jeg må vel innrømme at jeg ikke er blitt mindre kresen med årene og jeg er slett ikke desperat etter noen ny, men etter tre år aleine hadde det kanskje vært litt trivelig å ha noen å finne på noe med. Og steder som baserer seg på utseende som førstekontakt, så må man like eller ikke like ut fra utseende. For å skrive litt mer enn to linjer om seg selv det gidder dem ikke. Så kriteriet nummer en er: Vil jeg våkne opp til det ansiktet der om morgenen? Vil jeg ikke det så kan han vel være så snill og grei han bare vil, det holder ikke i lengden.

bading

Så når en liker meg og jeg finner ut at ... hmmm denne kunne vel kanskje gå ann... Så jeg liker tilbake da, og da blir det match. Når det var jeg som laget den matchen da, så er det opp til meg å skrive første meldingen synes jeg. "Hei, hva bedriver du tiden med til daglig da?" lurer jeg. Svaret kommer raskt "Venter på at vi skal kline" Ehhh det var vel litt i kjappeste laget, så jeg sender bare en kommentar tilbake "Så seriøs ja" Et like kjapt svar kommer "Ja hva hadde du forventet, du er jo 50" Så folk som har passert 50 er bare greie nok å kline med og ikke forholde seg noe mer utdypende til? 

Jupp du gjettet riktig, er jeg ikke på Facebookdating lenger.

flat coated retriever golden retriever leonberger bading

Bare å nyte sommeren.

2 kommentarer:

  1. Huff ja, det er absolutt det verste med å ha dyr enten det er katter eller hunder. Det er så grusomt at ord blir fattige.
    Facebookdating hørtes ut som noe ekle greier :(

    SvarSlett
  2. Jag känner starkt med dig och vet precis hur jobbigt det är att ta det där beslutet. Men Mounty har haft ett härligt liv och han ska ju inte lida. Hur svårt det än är så vet jag att du tar beslutet när det är dags.
    Jag är så glad att jag inte har gett mig ut på "köttmarknaden" och ännu gladare blir jag när jag läser om din erfarenhet. Men det måste ju finnas seriösare personer också och kanske beror det på vilken app man använder. Jag vet inte för jag har aldrig testat och känner mig inte lockad att göra det heller.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...