søndag 13. juni 2021

Uka som gikk #23

syrin liljekonvall

Ukens tanke 
Det har vært forholdsvis varmt så de helt store utskeielsene har det ikke blitt noe av. Lite med lange turer da Tessy har løpetid, men neste uke håper jeg på mer aktivitet. Men på tirsdag ble det en runde rundt hengebrua etter tordenværet når regnskura holdt på å gi seg. Før turen var over var det steikende sol igjen,

verandakos

Det har blitt mange kvelder med ei god bok på verandaen.

Ukens fotokonkurranse

riddergården vindu

Det hører med til sjeldenhetene om jeg i det heletatt sender inn noe til fotokonkurranser, men på torsdag sendte jeg inn et bidrag til en temakonkurranse. Bildet er av et vindu på Riddergården, som er en av Hønefoss eldste gårder som fortsatt eksisterer.

Ukens bloggstatistikk


Jeg kan vel ikke akkurat skryte på meg en stabil følgeskare kanskje?

Ukens arbeid 
Helt grei arbeidsuke, endel å gjøre da jeg bare skal jobbe ei uke til før jeg skal ha ei ukes ferie.  Ikke bare kontorting, men endel analyseprøver som skulle leites fram og sendes til laboratoriet. En dag som inneholder litt av hvert er vel de beste arbeidsdagene, ikke bare se på pc skjermen hele dagen.

solformørkelse

På torsdag skulle det være halvt solformørkelse, men når jeg var ute når den skulle være på sitt beste så var det litt skyer og ikke godt å se egentlig. Men den ble dokumentert når lunsjen var over.

Ukens opptur 

hagenisse

Pakka med solcellelampene kom endelig med PostNord, det tok sin tid for å si det sånn. I dag, da drar jeg til Merethe og Marius. Da har nemlig jeg og Marius en plan... den får du høre om til uka. På fredag fikk jeg byttet det døde plommetreet mot et nytt og jeg fikk et epletre på kjøpet.

regnbue

Oslo Pride er Norges største feiring av skeiv kjærlighet og mangfold. En ti-dagers festival 18.-27. juni 2021 hvor alle kan være akkurat den de er. I år kan du oppleve nye, hybride Oslo Pride både fysisk i hovedstaden og digitalt her på deres nettsider!

regnbue

Ukens anbefaling 
Lag deg rett og slett en god dag! Ikke forvent at andre skal fikse det til deg.

Ukens generelle tips 



2 kommentarer:

  1. Flott bilde av vinduet og regnbuene. Det var overskyet her da solformørkelsen var, så da gadd jeg ikke ta noe bilde. Ja, det er sant at en må lage gode dager for seg selv (og andre) :)

    SvarSlett
  2. Så härligt att kunna sitta ute så där och läsa böcker. Att få ta del av kvällarna och bara njuta :D.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...