lørdag 17. oktober 2020

17. Jag anser att denna sak är underskattad.


På tur med venner i skauen!


Det er helt klart sterkt undervurdert å ha muligheten til å ta på seg joggesko, jakke og kunne gå ut av døra for å kunne ta en runde i skauen med noen firbeinte. Jeg er så heldig at jeg bor slik til, og er jeg ekstra heldig så blir både katter og hunder med på turen.


En tur i naturen for å klarne tankene litt, holde seg i form og ikke minst få seg litt frisk luft. Jeg tror ikke jeg hadde fungert særlig om denne muligheten ble tatt fra meg.


Ikke minst stillheten som naturen byr på. Det er synd på dem som må ha asfalt under skosålene, en kaffelatte i hånda og eksoslukt i nesa for å fungere. 


Mitt hjem er ikke reint til enhver tid, men det er sterkt undervurdert å ha litt trivsel innenfor de fire veggene enn å ha det sterilt. Når det blir for ille blir vaskebøtta hentet fram, men det holder stort sett en gang i uka. Det er undervurdert å la den stå litt og bare kunne nyte livet. Det er ingen som lever lenger eller har et mer lykkelig liv av å ha det helt plettfritt rundt seg. 


Det er undervurdert å følge impulsive innfall som en får. Alt trenger ikke være planlagt til minste detalj, men skal ting involvere andre så er det greit å planlegge når ting skal skje. Ting glir litt lettere på rutine, enn ved at alt er på impuls.


Mange av de fineste bildene jeg tar blir tatt på impulsturer. Når jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å ta med meg kamera engang. For når en går på tur med hensikt i å ta bra bilder, blir stort sett bildene helt ordinære.


Været skal man heller ikke kimse av, det har stor innvirkning på humøret mitt i alle fall. Regnvær er helt ufordragelig. Det er så mye lettere og enklere å være på tur i solskinn. I oppholdsvær i det minste.


Det trenger ikke være solskinn for at jeg skal ta med meg kamera på tur, men det blir litt mer liv i bildene da en kan bruke lysvinkling for å få fram skygger eller belyse ting.


En helt upåklagelig ettermiddag i elvekanten etter en tur i skauen...

 Jeg er med på den svenske bloggutmaningen til Orsakullan som jeg også var med på i juli. Høsten er en flott tid, men kan også bli lang når kveldene er blitt mye lengre på kort tid. Her ser du mine bidrag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...