mandag 5. oktober 2020

#19 Vern om friheten


Fotografer noe som symboliserer frihet for deg! Ja det er vel bare en ting som er mer frihet enn storfe på beite, det er storfe i utmark. De bildene har jeg vist fram allerede, så det får bli en viss frihet. De er langt unna både båser og vegger, de kan løpe det di orker. Noe de forøvrig gjorde når de fikk se meg ved gjerdet. 


Det var bare Ferdinan og mamman som sto ved gjerdet når jeg rundet hjørnet ved sauene. Det tok ikke et minutt engang før resten av flokken kom settende nedover jordet i en vill fart. Akkurat da var jeg glad for at jeg hadde valgt taktikken med å holde meg uten for gjerdet isteden for å gå inn til dem. De trodde nok jeg hadde med meg mjøl til dem tenker jeg.


Det dundrer godt i bakken når så mange kommer i stor fart.


Sistemann skjønner ikke helt hvorfor alle de andre løper.


Dette må da være den ultimate frihetsfølelsen for firbeinte. Kunne løpe alt de orker nedover et jorde og håpe på mat når de kommer fram.


Heldigvis så slakket de av når de nærmet seg gjerdet og kom tuslende de siste meterne.


Når det ikke blei mjøl så blei det vann.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...