lørdag 18. juli 2020

Ett foto i timmen


Ett foto i timmen handlar om att, precis som det står att man ska ta ett foto varje timme en dag. Detta gör vi en eller två dagar i månaden på fastställda dagar. Är det inte så att det ändå passar så går det ju ändå att göra en egen dag och sen posta i senaste ”EFIT-dagen” här på sidan.


Det er jammen meg lenge siden jeg har vært med på dette her, men da jeg sjekket for neste dato så er det i morgen. I morgen er det spådd regnvær, så jeg satset på at dette ville bli en mye bedre dag å bringe videre. Jeg har ferie og bare nyter dagene som de kommer uten vekkeklokke av noe slag. Det er det som er ferie, ikke gjøre noen verdens ting og ikke ha vekkeklokke. Gå inn på siden til EFIT og sjekk hvem andre som også er med på dette her.


Sjekke været er viktig når man har ferie. Skinner sola så kan man finne på noe ute, men først må man spise frokost. Det er noe jeg må ha, for å starte dagen sulten, det passer dårlig.


Dagen starter med å lese nettaviser, man må jo holde seg litt oppdatert på det som skjer i verden om man har ferie også.


På tide å kjøre minstemann på jobb på strandkafeen. Hun er gammel nok til å øvelsekjøre, så da sitter jeg på.


Bella er med for å teste badevannet.


Jeg har sommerjobb denne helga med å se etter en gjeng sauer på beite.


Vel hjemme igjen for å fortsette verandalivet.


Rask kjøretur for å handle litt mat og ordne litt småting.


Litt avslapping foran data'n med redigering av bilder jeg har tatt de siste dagene.


Kose seg med en god bok på verandaen før jeg må dra tilbake til stranda for å plukke henne opp.


En del folk som måtte få maten sin før hun kunne stenge og dra. Så da ble jeg sittende å vente litt.


Endelig ble det tid for hjemtur slik at vi kunne ordne oss fajitas til middag. Så ble det bare kos resten av kvelden.










9 kommentarer:

  1. Artig å se time for time.. Flotte sauer i det grønne og fin hund.. :) Maten ser deilig ut også.. fine bilder du tar... Fortsatt god ferie :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Det er greit med litt forandringer innimellom for å få litt variasjon på bloggen.

      Slett
  2. Kul att se din dag, hoppas det blev bra med maten! Ha en trevlig kväll!

    SvarSlett
    Svar
    1. Maten var kjempe god. Pitabrød og guakamole ved siden av så ble det virkelig en fornøyelse å spise seint.

      Slett
  3. Hejsan, kikar in på din EFIT dag, vilket härligt väder ni har

    SvarSlett
  4. Låter bra! Guacamole är en favorit! Nomnomnom!

    SvarSlett
  5. Visst måste man hålla sig uppdaterad på nyhetsfronten även om det är en hel del elände och galenskaper som sker runt om i världen.

    SvarSlett
  6. Tittar till din EFIT_dag, inte så jobbigt.. det ska man ju inte ha på semestern heller :)

    SvarSlett
  7. Klokt att köra EFIT en dag innan, då får man i alla fall besökare. Jag körde dagen efter en gång, det var inte alls lika bra!
    Bilden på Bella och badvattnet gillar jag, men hon ger sig inte ut och simmar? Kan känna doften av blöt hund ända hit :-)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...