tirsdag 28. juli 2020

Hard oppstart


Det var ikke fult så hardt å stå opp til vekkeklokke som jeg hadde regnet med, men så har jeg ikke holdt det gående til langt på natt heller egentlig. Men jeg har startet med litt overtid både i går og i dag. Det er jo månedsavslutning igjen og raskt ny ferieuke, så det er bare å stå på. Men det er håp. Hr Yr melder om bedre værutsikter framover.


Jeg har så vidt nevnt at Kenneth og Ingrid har fuglerede i blomsterpotta ved inngangen tidligere. Jeg benyttet anledningen til å ta noen bilder før de er flyvedyktige. Det går så raskt fra de er klekket til de forsvinner. De er i potta til den rosa blomsten.


Lurer alltid på om det er noe mat å få, for mamman flyr opp på lysledningen når det er noen som nærmer seg døra. Må jo være en litt småstressende plass å ha laget redet sitt vil jeg tro. Om man ikke er veldig aktiv så går man faktisk endel ganger ut og inn av inngangsdøra iløpet av dagen.


Tre små fjærballer koser seg i blomsterpotta. Men de er heldige når det regner da, ikke en dråpe vann havner i reiret. Bare bitte litt når blomsten skal holdes i live. Godt det ikke har vært så varmt hittil så det er ikke så ofte den trenger vann.


Nå tenkte jeg like godt at jeg skulle ta med meg ei bok og legge meg i badekaret. Man må jo kose seg når man kan, plutselig så skjærer planene seg...


Det er en grå fluesnapper om du lurer 


2 kommentarer:

  1. Vad kul att få se de små dunbollarnas varje gång de går in eller ut :D Hoppas att det går bra för dem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt de bor på hans trapp og ikke min, for da hadde de nok blitt kattemat.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...