søndag 19. juli 2020

Første uka av ferien er gjennomført


Akkurat nå
Jeg var veldig fornøyd med å bli med på bloggutfordringer, særlig de med bilder. I en lang stund så var jeg med på Gems Weekly Photochallenge, men i år ble det så mange dumme ord. Ser det er flere enn meg som har kuttet ut den utfordringen. Folk vil ha ting enkelt tror jeg. Da de i tillegg var svenske ord som hadde dobbeltbetydning så ble det mer pes enn glede. Har vurdert å sette igang noe lignende selv, men ikke før til høsten tenker jeg. Nå på sommeren så har de fleste mer enn nok å holde på med på egenhånd, men den krever litt forberedelse. Får vel lodde stemningen litt i forkant tenker jeg. Om du liker utfordringer så så har du en oversikt over 189 stykker her, regner med at listen oppdater seg fortløpende. Jeg er ikke glad i det som går på engelsk, så de hopper jeg glatt over.


Ukens tanke
"Jeg unner ikke min verste fiende dette" sier mange, da mener dem at de har det riktig ille. Det eneste jeg tenker da er "da har du jammen ikke opplevd mye trist fra en annen person".  Jeg kan ikke komme på en eneste ting jeg som jeg har opplevd som jeg ikke unner x10 noen jeg ikke har noe til overs for. I dagens samfunn har vel ikke hvemansen så mange fiender, direkte uvenner eller i den gata. Men folk en ikke har noe til overs for, de finnes. Og påstår du at du liker alle som har krysset din vei like godt, nei da tror jeg deg ikke.


Ukens favorittdag
Patran er hjemme og Kenneth stikker innom i ny og ne for å snike seg litt vannmelon. Jeg har ferie og det regner ikke hver dag, så uka har vel sju favorittdager... ingen som har skilt seg ut så langt. Kanskje fredagen da jeg startet på sauepassejobben min fram til søndag.


Ukens irritasjon
Været, helt klart regnværet. Jeg kan ikke fordra regnvær. At kortet mitt ble sperret da det hadde blitt skimmet forrige uke, og at det tok en uke for kortselskapet å utstede nytt kort. Med postgang annenhver dag som det har blitt så tok det sin tid før jeg fikk nytt i posten. Så med bomveier opp på fjellet som nå er bare et kamera som du må logge på nettet å betale i etterkant om du ikke har registrert kreditkort hos selskapet, så er det fryktelig tungvindt å ta en tur til fjells. Når det regner så er fjelltur ikke noe alternativ engang. 


Ukens opptur
Var vel kanskje torsdag da jeg møtte på den største grevlingen jeg noen sinne har sett oppe i havna her. Midt på ettermiddagen valset den rundt og ble nok like paff som meg over å møte noen oppe der. Bare så innmari dumt at jeg ikke hadde med meg kamera.


Ukens nedtur
Man skal ikke gi opp. Jeg har jo tross alt lagt godt grunnlag på turen til Tjøme tidligere i sommer. Du fikk med deg "Lykkeklørne" vi kastet over skuldrene og ut i dammen?


Neste ukes mål
Nyte nok en uke med ferie!


Ukens selvskrevne
Hvorfor danset du sånn meg meg?
Hvorfor ville du ikke slippe meg?
Hvorfor presset du kroppen din mot min?
Hvorfor ville du ikke slippe meg?
Du holdt rundt meg.
Presset leppene dine mot mine.
Først bare et øyeblikk, så lenger, mer krevende.
Du trodde du klarte å stoppe.
Jeg visste du ikke klarte.
Du trodde du hadde alt under kontroll.
Jeg visste at det hadde du ikke.
Det som smertet mest var dagen etter.
Da alt måtte være ved det gamle.
Ingen måtte tro noe,
ingen måtte vite.
Jeg husker ennå hva du sa...
"Det er ikke en slik gutt du vil ha, det er ikke en slik gutt jeg vil være heller"
Du er den første som har beklaget...


Ukens generelle tips
Jeg vet ikke hvem som har skrevet dette, men noen setter endelig ord på det jeg har tenkt og jeg kunne ikke vært mer enig!
Jeg er lei av covid-19.
Jeg er lei av svart vs. hvit.
Jeg er lei av konservativ v Labour
Jeg er lei av homofile vs. rett og slett.
Jeg er virkelig lei av media.
Jeg er lei av at språket blir brukt og pusset over hele media...
Jeg er lei av at ingen får lov til å mene hva de vil & føle hva de gjør uten å krenke noen.
Jeg er lei av folk som er der ute og hopper på bandvognen for å protestere bare for å forårsake masseforvirring og mer hat og opprør, plyndre og ødelegge...
Jeg er lei av å skylde på verden for syndene til noen få.
Vi er en rase - Menneskerasen. Vi er alle MatteR!!
Vil du støtte konservativt? Du gjør det! Det er ditt valg.
Vil du støtte Labour? Greit... også ditt valg!
Vil du tro på Gud? Ok, tro på Gud.
Vil du tro på magiske skapninger som flyr rundt og drysser støv for å gjøre livet bedre? 
Fantastisk... du gjør det!!
Men hva med å være moden nok til å kunne takle at alle ikke har det samme tankesettet som deg. Å ha våre egne sinn er det som gjør oss alle til individer og vakre. Hvis du ikke takler det faktum.... beklager jeg!! Jeg trenger ikke å være enig i alt du tror på.
Så vær et anstendig menneske.

Livet var litt enklere før Internet kom på banen.


Naboen hadde besøk av feieren


8 kommentarer:

  1. Utmaningar är jag inte sugen på att anta här i bloggvärlden. Jag måste få bestämma själv vad jag ska skriva om. Men precis som i texten här ovan säger, var och en väljer själv hur och vad de vill göra och vi måste alla respektera varandras val :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan få mange ideer om man er med noen ganger, men trenger ikke være med på alle alltid. Det kan bli i overkant.

      Slett
  2. Nå for tiden blogger jeg veldig "spordisk"men før var jeg med på ulike utfordringer på bloggen :) Fine tanker her.. Jeg har vel ingen direkte uvenner..men ikke alle jeg liker like godt nei..hehe.. Spennende å se grevling..men litt skummelt også... Mange flotte bilder her..humle og blomster er jo bare nyyyydelig <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Kunne man hatt humler som kjæledyr så hadde jeg hatt mange :D

      Slett
  3. Åh, den grevlingen hørtes spennende ut å se. Jeg har aldri sett en i hele mitt 52 årige liv. Og leit at kortet ditt ble skimmet. Alt man skal gå og passe på hele tiden altså.
    Jeg har ikke vært med på så mange utfordringer egentlig. Det blir lagt til når jeg har lite annet, eller når jeg føler meg "litt ovenpå" i formen :) Men skal kikke innom de 189 som du nevner her :)
    Ha en fortsatt fin ferie ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Blogglysten går litt opp og ned. Det skal være noe en koser seg med syne jeg, ikke noe som man må gjøre, eller føle at andre må synes det er helt topp. Alle innlegg kan ikke være like gode. Jeg ligger gjerne litt i forkant med innlegg, så jeg har noe å gå på når lysta er liten.

      Slett
  4. Jag tycker det är roligt med utmaningar, men det ska vara på ens egna villkor :). Inget måste utan något man gör för att man vill och orkar :).

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...