torsdag 11. april 2024

Inspeksjon av Juvfossen

hvit gjeterhund brekkebygda

På mandag ble det enetur på Varga igjen. Vi dro til Wenche Lill og plukket med oss Virre også på tur. Siden Blystadrunden var så sølete på søndag, så gikk vi for oljegrus som underlag.

hvit gjeterhund brekkebygda finsk spets

Godt det ikke var så mye trafikk, for disse to her de vaset både hit og dit. Det er mye å sjekke når man går gatelangs der men ikke har gått på evigheter.

hestehov

Hestehoven skulle ikke tørste med det første.

Varga valset over et par stykker, så jeg måtte finne noen andre for å få tatt bilde av dem.

juvfossen

Det er det som er en stor fordel når man er på tur med de som kjenner deg godt. De stopper opp så en får fotografert litt, de følger med utenfor allfarvei og opparbeidede stier uten å stille spørsmål. Ja for er det et sted jeg trives godt, så er det utenfor stier.

juvbakka

Når veien til dammen er full av snø, så er det naturlig å klatre opp bratt skråning for å komme seg til toppen.

juvdammen

Jeg har vært på toppen av dammen noen ganger, aldri med samme vannstand. Nå var den smikk full, så full at den rant over.

Wenche Lill og Virre ventet på kanten av dammen. Men Varga tuslet med, hun må jo prøve alle situasjoner. Valpesosialisering er gøy. Jeg liker å se at valper tar ting på strak labb. Bygge opp selvtilliten og mestringsfølelsen er gøy, synes jeg.

juvfossen juvdammen

Jeg nyter sånne turer som ender på fine steder før man går hjem igjen.

juvfossen

Godt det var rekkverk på toppen, da kan man bare knipse løs uten å passe seg for å tråkke litt galt.

juvdammen

De ble tilbudt litt vann før vi satte kursen hjemmeover.

brekkebygda

På vei tilbake møtte vi Hilde, så da ble det litt slarving med henne også, før hun snudde for å gå hjem til seg igjen.

krogsruddammen

Vi måtte ned til til Krogsruddammen for å teste ut litt fossebråk og bruer for Varga.

Vannet bråket veldig under brua, så jeg syntes hun var knallflink som la seg ned og roet seg før vi gikk tilbake til veien. Det var snakk om sekunder, så jeg er veldig fornøyd med mentaliteten hennes.

linerle

Før vi var tilbake til bilen så var linerla på plass i byggefeltet. Så nå er våren her. På jobben hadde jeg tatt lunsjen ute på krakken, så da er det ikke mange vårtegn som er igjen for å gjøre våren komplett.

lunsj

Jeg nyter lunsjen, nyter turer etter jobb og jeg nyter sofalivet om kvelden. Planene røsser inn om dagen og i løpet av turen så ble det en plan til til sommeren. Nå er det bare at været spiller på lag, så kommer det til å skje masse før det blir vinter igjen. På søndag er det planer om skitur, håper ikke det blir sesongens siste... men det blir det kanskje ...